--- تابعونا في برنامج شبابي جديد "واقع تاني" علي قناة الكرمة 1 الجمعة الساعة 1 ظهرا والسبت 2 صباحا والثلاثاء 6.30 مساءا   --....... شاهدنا علي قناة الكرمة برنامج " جه وقتك " البث المباشر كل يوم خميس الساعة 9.30 م بتوقيت القاهرة ...الاعادة السبت 3 ظهرا وعلي قناة الكرمة 2 السبت 9 مساءا والاحد 10 صباحا ----

يسلم ليد بابا يسوع

عزيزى بابا يسوع :
انت عامل اية ؟ كويس ؟ دى اول مرة اكتب لك فيها جواب . انا اخدت امبارح فى مدارس الاحد انك بتدى كل واحد اى حاجة هو محتاجها .. فلو سمحت يا بابا يسوع .. ماما تعبانة قوى و عاوز مئة  جنية علشان اجيب لها الدواء .. ممكن تبعتهم لى ؟ بس بسرعة    ( ابنك عادل )
هذا الخطاب وجدة احد موظفى مكتب البريد موضوع فى ظرف و مكتوب علية " يسلم ليد بابا يسوع "
العنوان " السماء "  و قد شد هذا العنوان انتباة موظف البريد , فقرر ان يفتحة ووجد فية الرسالة السابقة فتأثر جدا , فقرأها على بقية زملاؤة الذين قرروا ان يجمعوا التبرعات فيما بينهم ليرسلوا بها الى هذا الطفل . الا ان ما جمعوة كان تسعين جنيها فقط . فقام الموظف بوضعهم فى ظرف و ارسلها الى عادل .
و بعد اسبوعين تسلم هذا الموظف بنفس الخط السابق خطاب مكتوب علية .. " يسلم ليد بابا يسوع "   العنوان " السما " فما كان من الموظف الا ان فتح الخطاب ووجد بة الرسالة التالية ..
حبيبى بابا يسوع .
انا متشكر جدا على الفلوس اللى انتى بعتهالى .. ماما بقت احسن بكتير .. لكن لو سمحت لو هتبعت لى حاجة تانية , بلاش تبعتها عن طريق البريد لان الموظفين اللى هناك حرامية    ( ابنك عادل )
كل الخليقة إياك تترجّى لترزقها قوتها فى حينه . تعطيها فتلتقط . تفتح يدك فتَشبعُ خيراً" (مز104: 27- 28).

comments

لدعم الخدمة ماديا اضغط هنا

x

"الرَّبُّ حَنَّانٌ وَصِدِّيقٌ، وَإِلهُنَا رَحِيمٌ" (سفر المزامير 116: 5)

Developed in conjunction with Ext-Joom.com